Thursday 26 December 2013

Cara Claim Rebat Touch N Go. RM49 juta rebat tak di tuntut!!

Adoi.. sayang bila dengar angka RM49 juta rebat Touch N Go tak dituntut..

Rebat tersebut diperkenalkan sejak 2009 lagi, ternyata masih ramai pengguna Touch N Go yang tidak tahu mengenainya.
Cara hendak tuntut rebat ini mudah sahaja dengan syarat menggunakan tol lebih 80 kali sebulan.

Pengguna hanya perlu  pergi ke kaunter Touch n Go.. .tetapi dengan syarat penggunaan minimum sebanyak 80 kali dalam sebulan.
Pengguna akan dapat 20 peratus pulangan rebat dari jumlah penggunaan, tetapi jika tidak dtuntut dalam masa 6 bulan automatik, forfeit.
Rebat ini boleh dibuat di mana-mana stesen minyak yang mempunyai kemudahan tersebut.

Jadi, sekali dalam tiga bulan ke, pergi lah tuntut di kaunter Touch N Go. Kadang-kadang saya dapat tebus rebat hampir RM200. Duit jugak tu...

Semak  https://privilege.touchngo.com.my untuk Reload tanpa caj. Reload tanpa caj ekslusif kepada di semua CIMB Bank / CIMB Islamic Bank, 24 jam seminggu.



Soalan yang kerap ditanya berkenaan Touch N Go :

Soalan yang kerap ditanya
1. Apakah 20% program rebat tol ini untuk kerap pengguna lebuh raya bertol ?

20 % program rebat tol direka untuk meringankan beban kewangan pengguna lebuh raya yang kerap bertol di Malaysia Barat yang melakukan transaksi tol sekurang-kurangnya 80 dalam sebulan. Program ini diperkenalkan bagi menggalakkan penggunaan Electronic Toll Collection ( ETC ) di semua lebuh raya.

2. Bilakah program ini bermula?

Program ini bermula pada 1 September 2009.

3. Siapa yang layak untuk program?

Program ini terbuka kepada semua syarikat milik swasta Kelas 1 kenderaan yang menggunakan Touch ` n Go dan SmartTAG untuk pembayaran tol. Kelas-kelas lain kenderaan dan pengguna Biz Xs , Fleet Xs dan kad PLUSTrack tidak berhak .

4. Berapa banyak transaksi yang diperlukan untuk mendapatkan rebat dan bagaimana ia dikira?

Hanya menggunakan Touch anda `n Go / kad SmartTAG untuk sekurang-kurangnya 80 transaksi di lebuh raya bertol dalam tempoh satu bulan kalendar. Pengiraan rebat diproses oleh Touch 'n Go Sdn . Bhd pada setiap ke-10 untuk 14 bulan akan datang.


Contoh-contoh untuk pengiraan rebat :

Nilai Transaksi : RM80.00, kekerapan guna : 20, Rebat layak : RM0.00

Nilai Transaksi : RM80.00, kekerapan guna : 85, Rebat layak : RM16.00

Nilai Transaksi : RM200.00, kekerapan guna : 85, Rebat layak : RM40.00


5. Apabila saya boleh mendapatkan nilai rebat tol saya?

Anda boleh menebus rebat tol 20% anda dari 1 hingga 9 dan ke-15 hingga akhir bulan ini. Tebusan rebat tidak dibenarkan dari 10 hingga 14 bulan . Dalam tempoh ini di luar talian , TNGSB akan memproses semua data transaksi tol dan menjalankan pengiraan rebat untuk bulan sebelumnya.

6. Bagaimana rebat yang diberikan kepada saya ? Di mana saya boleh membuat tuntutan bagi rebat?

Hanya membawa Touch anda `n Go kepada mana-mana jualan dan kaunter perkhidmatan di lebuh raya terpilih , Touch ` n Go tempat atau Touch ' n Go untuk memeriksa kelayakan rebat anda dan menebus rebat yang ada.

Sebagai alternatif, mendaftarkan kad anda dalam talian dan memeriksa kelayakan rebat anda mengikut keselesaan anda sebelum melawat kaunter. Hanya klik pada "DAFTAR SEKARANG" butang di bahagian atas halaman. Rebat diberi dengan mengkreditkan jumlah bayaran ke dalam Touch ' n Go yang digunakan untuk melayakkan diri ke minimum 80 transaksi .


7. Saya mempunyai lebih daripada satu Touch 'n Go sahaja. Bolehkah saya meminta rebat akan dikreditkan ke dalam kad yang lain?

No Ia hanya boleh dikreditkan ke dalam kad yang layak untuk rebat.

8. Saya telah dilihat transaksi tol saya dalam talian dan layak untuk rebat. Tetapi saya tidak dapat menuntut sebagai kaunter perkhidmatan tidak mempunyai rekod transaksi yang sama sebagai portal. Mengapa ini berlaku?

Anda boleh menerima nombor yang berbeza daripada jumlah transaksi berbanding dengan portal dalam talian semasa proses tersebut mendakwa . Ini akan berlaku di lokasi tersebut sebagai pusat penebusan beroperasi pada mod luar talian. Anda boleh menghubungi Careline TNGSB di 03-27148888 untuk mengesahkan jumlah anda tepat transaksional, jika ketidakselarasan itu berlaku.

Pada masa ini, data dari titik penggunaan untuk pejabat belakang TNGSB akan dimuat naik dalam masa 48 jam dari masa urus niaga. TNGSB akan melaksanakan pengiraan rebat dalam tempoh pemprosesan lima hari itu. Oleh itu , urus niaga yang dibuat berhampiran atau dalam tempoh pemprosesan mungkin tidak dikemas kini di pintu penebusan , walaupun ia mungkin muncul pada portal dalam talian.

9. Di manakah ini cawangan jualan di lebuh raya bertol terpilih dan Touch ` n Go jualan kaunter-kaunter ?

Anda boleh mendapatkan senarai pusat rebat portal GFTP itu, https://privilege.touchngo.com.my dan pilih "Pusat Rebat " tab daripada menu atas .

10. Apakah caj perkhidmatan untuk menebus nilai rebat ?

Tidak ada caj perkhidmatan untuk menebus nilai rebat.

11. Bolehkah saya mendapat rebat Touch ` n Go penggunaan kad selain daripada menggunakannya di lebuh raya bertol ?

Tidak, anda tidak boleh. Rebat ini adalah khusus untuk penggunaan tol sahaja.

12. Bagaimana saya boleh menyemak Touch ` n Go penggunaan ?

Untuk kemudahan anda melihat Touch ` n Go transaksi, anda boleh mendaftar Touch anda 'n Go di laman web www.touchngo.com.my kami. Anda boleh melihat dan mencetak perkhidmatan e- kenyataan di masa mudah anda sendiri dan lokasi.

13. Jika saya menggunakan kurang daripada 80 kali di lebuh raya bertol bulan ini , bolehkah saya membawa ke hadapan transaksi bulan depan?

Tidak, anda boleh ` t . Nilai rebat tol dikira berdasarkan minimum transaksi tol 80 dalam satu bulan sahaja. (contoh: 1 September - 30 september )

14. Jika saya membuat lebih dari 80 transaksi di lebuh raya bertol bulan ini, saya boleh membawa ke hadapan transaksi berlebihan saya untuk bulan akan datang?

No Transaksi berlebihan tidak akan dibawa ke hadapan untuk penebusan.


15. Jika saya membuat transaksi tol lebih daripada 80 sebulan untuk beberapa bulan berturut-turut, saya boleh menebus nilai rebat terkumpul saya dalam satu pergi dalam bulan hadapan?

Ya , anda boleh menuntut nilai rebat terkumpul anda dalam bulan hadapan selagi anda memenuhi kriteria minimum transaksi tol 80 setiap bulan. Walau bagaimanapun rebat untuk setiap bulan akan tamat dalam tempoh enam bulan.

16. Bolehkah saya menuntut rebat nilai saya di wang tunai?

Tidak, nilai rebat diberikan sebagai nilai tambah nilai Touch untuk anda `n Go kad sahaja.


17. Adakah terdapat apa-apa had maksimum bagi rebat dikreditkan ke dalam Touch ' n Go ?

Ya. Jika jumlah nilai Touch anda n baki kad Pergi dan rebat ada anda adalah RM1, 500 atau lebih, penebusan rebat itu tidak dibenarkan di ketika itu . Anda dikehendaki menggunakan Touch anda 'n Go baki kad selanjutnya setelah penggunaan sebelum menebus rebat yang ada.

18. Kenapa saya tidak dibenarkan untuk menebus rebat yang ada saya jika jumlah nilai Touch ' n Go baki kad dan rebat yang ada saya adalah RM1 , 500 atau lebih?

Dalam pematuhan kepada Bank Negara Malaysia ( BNM) Garis Panduan e -Money, had maksimum bagi Touch ' n Go baki kad adalah RM1, 500.

19. Bolehkah saya mendapatkan program rebat ini dengan program-program rebat lain atau skim diskaun ? (Contoh: Program PLUSMiles atau Kerap LDP Program User)

Ya, anda boleh menikmati program rebat ini dengan lain-lain program rebat yang sedia ada atau skim diskaun .

20. Saya telah kehilangan Touch `n Go dan membuat laporan dengan Touch ` n Go Khidmat Pelanggan Hotline . Bolehkah saya menebus nilai rebat pada kad saya hilang?

No Pelanggan tidak akan layak menebus apa-apa rebat yang ada kepada kad yang hilang (atau dicuri) mereka.

21. Bilakah ini program rebat tol berakhir ?

Ia akan pergi sehingga masa yang tertentu pada masa akan datang , yang akan dimaklumkan kemudian.

22. Untuk berapa lama adalah nilai rebat sah ?

Ia adalah sah selama 6 bulan. Cth. : Rebat anda untuk 01-31 Januari , akan luput selepas 31 Julai

23. Saya telah lulus lebuh raya bertol dan didenda penalti tertinggi. Adakah transaksi dan nilai tol dikira untuk rebat tol ?

Ya, tetapi hanya jumlah transaksi akan dikira untuk rebat , BUKAN jumlah yang diniagakan.

24. Di mana saya boleh mendapatkan maklumat terperinci tentang program ini?

Anda boleh menghubungi Careline kami di 03-2714 8888 atau e-mel kepada careline@touchngo.com.my untuk maklumat terperinci. Sebagai alternatif , anda boleh mengemukakan pertanyaan anda secara online di www.touchngo.com.my 

1 comment:

  1. jika saya top up touchngo saya melalui app ewallet adakah rebat saya di transfer ke dalam ewallet atau dalam kad saya

    ReplyDelete